معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان از اتمام طرح اجرای کانال حفاظتی پناهگاه حیات وحش دربند واقع دراور به طول تقریبی چهار و نیم کیلومتر در منطقه باغ پهلوان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، داریوش غفاری، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: اجرای طرح حفاظتی پناهگاه حیات وحش دربند شهرستان راور از محل اعتبارات مقابله با گرد و غبار سال ۱۳۹۹ و پروژه حفاظت و قرق اجرا شده است و هدف اصلی آن ممانعت از ورود دام‌های غیر مجاز به داخل محدوده پناهگاه و جلوگیری از تعلیف و چرای غیر مجاز بوده است که مهمترین عامل تخریب کننده پوشش گیاهی زیستگاه و تشدید فعالیت کانون‌های مولد گرد و غبار در مناطق است.

او افزود: این پناهگاه از مهمترین زیستگاه‌های جبیر در استان و یکی از مهمترین کریدور‌های مهاجرتی یوزپلنگ ایرانی در ایران است.

غفاری تصریح کرد: پناهگاه حیات وحش دربند راور با وسعتی بیش از یک میلیون و ۳۶۸ هزارو ۵۹۵ هکتار طی مصوبه ۳۲۳ شورای‌عالی حفاظت محیط‌ زیست در  ۱۴ تیر ۹۸ آگهی و مجددا طی مصوبه شماره ۴۰۸ شورای‌عالی حفاظت محیط زیست در تاریخ ۶مرداد سال ۹۷ مجددا آگهی شده است. منطقه موصوف در شمال و شرق شهر راور واقع شده که از شمال به ارتفاعات کلاغ پر و کوه طبس، از غرب به ارتفاعات ملخ خورده و مارکش، از جنوب به ارتفاعات تیغه سیاه و غفار و از شرق به تپه‌های سنگ انداز و کویر لوت منتهی می‌شود و دارای اقلیم آب و هوایی گرم و نیمه خشک است.

در این پناهگاه، گونه‌های کل و بز، قوچ ومیش، جبیر، پلنگ ایرانی، یوزپلنگ، کاراکال، انواع دیگر گربه سانان و سگ سانانی مانند کفتار و گرگ همچنین پرندگانی مانند هوبره، زاغ بور، انواع عقاب و پرندگان شکاری دیگر زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار