شبکه اسکای نیوز دوشنبه شب گزارش داد که نخست وزیر انگلیس در بخشی از تلاش‌های بین‌المللی برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه در تماسی تلفنی با رئیس جمهور ایران گفتگو کرد.

شبکه انگلیسی اسکای نیوز اعلام کرد که کی‌یر استارمر نخست وزیر انگلیس در بخشی از تلاش‌های بین‌المللی برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه در تماسی تلفنی با مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران گفتگو کرد. این تماس تلفنی ۳۰ دقیقه به طور انجامید و استارمر طی این گفت‌وگوی تلفنی اظهار کرد که هر گونه اقدام تلافی‌جویانه خطر کشاندن منطقه به یک «جنگ غیرقابل کنترل» را در پی دارد.

اسکای نیوز با اشاره به این تماس تلفنی و بیانیه مشترک سران آمریکا، انگلیس و سه کشور اروپایی دیگر، آن را یک «شب پرمشغله دیپلماسی» برای استارمر نامید.

سران آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا دوشنبه شب در بیانیه مشترکی خواستار انصراف ایران از حمله تلافی‌جویانه احتمالی به رژیم صهیونیستی شده و اعلام کردند که از این رژیم در برابر حمله ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه حمایت می‌کنند.

همچنین انگلیس در بیانیه مشترکی با فرانسه و آلمان که امروز دوشنبه از سوی دولت بریتانیا منتشر شد، ضمن درخواست از ایران اعلام کردند، جنگ باید اکنون پایان یابد و همه اسرایی که هنوز در بازداشت هستند، آزاد شوند. در این بیانیه همچنین آمده است که مردم غزه به «ارسال و توزیع فوری و بدون محدودیت کمک‌ها» نیاز دارند.

 اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید فواد شکر از فرماندهان ارشد آن روز به روز افزایش می‌یابد.

رادیو رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست‌ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

در همین حال، رسانه‌های این رژیم یکشنبه شب به نقل از مقام‌های امنیتی اعلام کردند که حملات تلافی‌جویانه ایران شدیدتر از حمله فروردین گذشته (عملیات وعده صادق) خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
بخاطر حمایت سران غربی و عربی از صهیونیست ها
لیست سران صهیونیستی بیرون امد
به همین سادگی
تا بحال در کما بودید که عکس العمل در نسل کشی و جنایت جنگی مردم مظلوم غزه نگرفتید ....!!!!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
باز هم صحبت از انگلیس می‌شود. غذه سرطانی دنیاست کدام
قدم برای مردم بر داشته اند که منافع خودشان درآن نباشد. از انسان و انسانیت چیزی درک نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
محمدولایی بازنشسته
۰۷:۴۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
شما اروپاییان چون نوکران امریکا هستید نظرتان ارزش نداره:::: غربیها اسراییل را برای نابودی اعراب ویهودیان توسط همدیگر بوجود اورده اند::: تا معامله کنند وارد جنگ نباشند خودشان ابادتر ولی یهودیان واعراب مسلمان ویران وبا خاک یکسان لعنت بر امریکا وحامیانش
Germany
سرباز اسلام
۰۶:۰۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
خاورمیانه ادبیات استکباری است جای تعجب است که رسانه های کشور اهم از صدا و سیما و مجلات و روزنامه ها بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی هنوز هم با ادبیات استکباری سخن می گویند و خبر منتشر می نمایند لطفا بجای خاورمیانه بگویید غرب آسیا و بر کاربرد این عبارت تاکید داشته و عرف ملی و منطقه ای خود را حفظ نمایید
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۱:۰۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
ایران فرصت دهد بلکه آتش بس شود تا پنج شنبه دست نگه دارد روز پنج شنبه به کشورهای غربی یک هفته فرصت دهد برای صلح وآتش بس اگراسرائیل آتش بس رد کند آنموقع ایران بزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
از ترسشون تا از زیرزمین میان بیرون به افراد عمومی حمله می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
ای روباه مکار این کفتار پیر این خائن به بشرین ای دزد نابکار این جنایتکار پلید ای منافق کثیف ای ضد بشریت ای انگریس کینه توز فکز کردی دنیا مال یک قرن پیشه
Germany
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
از این ترس بمیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
افتاده ان به دریوزگی و بیچارگی و میخان اسرائیل را نجات دهند نخست وزیر انگلیس تا حالا به پزشکیان تبریک نگفته حالا چشه که اومده بهش زنگ زده
آخرین اخبار