اوکراین می‌گوید نظامیان کره شمالی در حال حاضر در غرب روسیه مستقر شده‌اند و مشغول آموزش دیدن هستند.

سرویس اطلاعات نظامی اوکراین ادعا کرد که اولین یگان‌های کره شمالی که در روسیه آموزش دیده‌اند، هم اکنون در منطقه «کورسک» در غرب روسیه مستقر هستند.

به گزارش رویترز، اوکراین می‌گوید در مجموع حدود ۱۲ هزار نیروی کره شمالی از جمله ۵۰۰ افسر و ۳ فرمانده در روسیه حضور دارند و آموزش در ۵ پایگاه نظامی در حال انجام است. 

اوکراین پیشتر از متحدان خود خواسته بود تا با اعمال تحریم‌های جدید و انزوای بیشتر پیونگ یانگ، قاطعانه به حضور نظامی کره شمالی در جنگ پاسخ دهند.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز روز گذشته مدعی شد: «کره شمالی حداقل ۳ هزار سرباز را به روسیه اعزام کرده است». وی در ادامه تصریح کرد که واشنگتن اطلاعاتی در مورد اینکه آیا ارتش کره شمالی مستقر در روسیه در عملیات نظامی آن شرکت خواهد کرد یا خیر ندارد.

در همین راستا، آلمان و اتریش روز چهارشنبه دیپلمات‌های ارشد کره شمالی را احضار کردند. وزارت خارجه آلمان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اگر گزارش‌ها درباره حضور سربازان کره شمالی در اوکراین صحت داشته باشد و این کشور با اعزام نیروهایش از تهاجم روسیه به اوکراین حمایت کند، این مساله‌ای جدی و نقض قوانین بین‌المللی است». 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که در اجلاس بریکس حضور دارد، در گفتگو با خبرنگاران ادعا‌هایی از این دست را رد نکرد. او ساعاتی پیش در پاسخ به سوالی پیرامون تصاویر ماهواره‌ای از تحرکات ارتش کره شمالی، گفت: «تصویر یک چیز جدی است. اگر تصاویری وجود دارد پس چیزی را منعکس می‌کنند». با این حال، پوتین در ادامه اشاره کرد که افسران ناتو نیز مستقیما در جنگ اوکراین دخیل بوده و این بحران را تشدید کرده‌اند. او گفت که روسیه با کره شمالی توافق دفاعی امضا کرده، اما اقداماتی که در چارچوب آن صورت می‌گیرد فقط «به دو کشور مربوط است».

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار