مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر آتش‌بس و برگزاری انتخابات در لبنان برای پایان تنش‌ها تاکید کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز جمعه خواستار آتش‌بس در لبنان شد و خاطرنشان کرد که در بحبوحه خصومت‌های جاری هیچ راه‌حل نظامی برای مناقشه خاورمیانه امکان‌پذیر نیست. 

وی همچنین از لبنان خواست تا برای حل بحران سیاسی این کشور، انتخابات ریاست جمهوری که «برای مدت طولانی به تعویق افتاده» برگزار کند.

بورل همچنین تاکید کرد که نیرو‌های مسلح لبنان و یونیفل باید تنها نیروی نظامی در این کشور باشند و به نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در جنوب این کشور باید "حکمیت جدید و بسیار قوی تر" داده شود. 

وی وعده داد که اتحادیه اروپا به ارائه کمک‌های بشردوستانه به لبنان و حمایت اقتصادی پس از انتخاب رئیس جمهور جدید ادامه خواهد داد. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود از حملات به صلح‌بانان سازمان ملل آگاه است و این را اقدامی «غیرقابل قبول» می‌داند. 

او پیرامون تشدید تنش‌ها در منطقه و حملات مداوم رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان، گفت که آتش‌بس در اولویت مسائل منطقه‌ای قرار دارد. بورل همچنین در آستانه برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل (شورای اروپا)، به خبرنگاران گفت: آنچه در خاورمیانه رخ می‌دهد فاجعه است. بحران انسانی در این منطقه مزمن شده است. ۱۸ هزار کودک بی‌سرپرست، ۲۰ درصد جمعیت لبنان آواره و ۴۰۰ هزار کودک فقط در لبنان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار