شماري افراد مسلح تلاش کردند با تيراندازي وارد يک حوزه راي گيري در شهر بنغازي در شرق ليبي شوند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي گزارش داد افراد مسلح براي ورود به اين حوزه با نيروهاي امنيتي که در اطراف آن مستقر شده بودند به مدت کوتاهي تيراندازي کردند.

بدنبال اين درگيري ، اهالي بنغازي با استقرار در منطقه درگيري از ورود خودرو به محل اين حوزه راي گيري جلوگيري کردند.

مردان مسلح همچنين به دو حوزه راي گيري ديگر نيز حمله کردند که در يکي از اين حملات، مهاجمان وارد حوزه شدند و شماري از صندوقهاي آراء را با خود بردند. از 20 حوزه راي گيري در اجدابيا، راي گيري در پنج حوزه ادامه دارد.

دو روز قبل محلي که بعنوان انبار نگهداري تجهيزات مربوط به راي گيري از آن استفاده ميشد طعمه حريق شد و به همين علت ، مسئولان مجبور شدند تعرفه هاي راي گيري و صندوق آرا از طرابلس وارد کنند اما بالگردي که براي حمل اين تجهيزات از طرابلس راهي شده بود نيز هدف قرار گرفت که بر اثر آن يک مامور راي گيري کشته شد.

در حال حاضر تنها 25 درصد حوزه هاي راي گيري در اجدابيا مشغول فعاليت هستند و حوزه هاي شهر بريقه نيز بسته شدند زيرا تعرفه هاي راي گيري و صندوق به اين شهر انتقال نيافت و خودروهاي حامل تعرفه ها پيش از ورود به شهر مورد حمله قرار گرفتند.

با وجود حمله مهاجمان به حوزه راي گيري در بنغازي، شمار زيادي از مردم منتظرند آراء خود را به صندوق بيندازند.

اين اولين تجربه اي است که مردم ، نامزدها و احزاب از انتخابات کسب مي کنند. به همين علت انتخابات با تنشها  و تهديدات امنيتي مواجه بوده است.

طي 48 ساعت گذشته اقشار مختلف در شهر بنغازي تجمع کردند. افرادي که خواستار ادامه برپايي انتخابات شدند و انتخابات را راهي براي رهايي از شوراي انتقالي ليبي قلمداد مي کنند.

برچسب ها: لیبی ، حمله ، حوزه ، رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار