هلاکت شماری از تروریست ها در حرستا ، حاکمیت امنیت بر دو منطقه حلب، ترور یکی از فرماندهان نیروی هوایی سوریه از جمله آخرین تحولات امنیتی این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه، یگان هایی از نیروهای مسلح سوریه امروز با اعضای گروههای تروریستی در مناطق صلاح الدین و الخزان در حرستا در ریف دمشق درگیر شدند و شماری از تروریست های مزدور را به هلاکت رساندند و شماری دیگر را زخمی کردند. اعضای این گروههای تروریستی در میان شهروندان و ساکنان این مناطق ترس و وحشت ایجاد می کردند. در این حال واحدهای مهندسی دهها بمب آماده انفجار را خنثی کردند. این بمب ها را تروریست ها در جاده ها و خانه های شهروندان کارگذاشته بودند.

در تحولی دیگر، شهر سلیمان الحلبی و منطقه تجمیل سلیمان الحلبی بعد از بیرون راندن اعضای گروههای تروریستی مسلح و به هلاکت رساندن برخی از آنها، مناطق امن اعلام شد. این گروهها سعی داشتند از بخش جنوبی وارد این شهر شوند.

همچنین محله الرابعی در منطقه المیدان از وجود تروریست ها پاکسازی شد و این منطقه به طور کامل امن شده است.

در ریف حلب نیز براثر درگیری بعد از اختلاف بین دو گروه تروریستی در منطقه اعزاز برسر تقسیم دارایی های شهروندان که سرقت کرده بودند ، بیش از بیست و پنج تروریست کشته و شماری نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر، نیروهای مسلح سوریه با اعضای یک گروه تروریستی در منطقه المریعیه در دیرالزور درگیر شدند. یگانی از نیروهای مسلح سوریه امروز با اعضای یک گروه تروریستی که در منطقه المریعیه در دیرالزور اقدامات خرابکارانه انجام می دادند و راهها را می بستند و شهروندان را دچار ترس و وحشت می کردند درگیر شدند. درپی این درگیری نیروهای سوریه سلاح ها و مهمات زیادی مصادره کردند.

نیروهای امنیتی سوریه با همکاری مردم در منطقه السلمیه در حماه نیز با اعضای یک گروه تروریستی مسلح که سعی داشتند به مردم این منطقه حمله کنند، مقابله کردند.

تروریست ها هفت دستگاه خودرو در اختیار داشتند که برخی از این خودروها مجهز به دوشکا بود. تروریست ها در این درگیری تلفات زیادی متحمل شدند.

از سوی دیگر،  نیروهای ارتش سوریه 3 دستگاه آمبولانس کشور ترکیه را درحالیکه حامل عناصر مسلح بودند، منهدم کردند.3 دستگاه آمبولانس کشور ترکیه در منطقه توینه در استان ادلب در حال نقل و انتقال عناصر مسلح؛ به دست نیروهای ارتش سوریه منهدم شد.

همچنین در ادامه درگيريها بين شورشيان و نيروهاي دولتي در سوريه، يک ژنرال نيروي هوايي اين کشور در دمشق، پايتخت سوريه ترور شده است.

ژنرال عبدالله محمد الخالدي عصر روز دوشنبه در منطقه رکن‌الدين در شمال شهر دمشق هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

رسانه‌هاي محلي گروه‌هاي تروريستي معارض دولت سوريه را به کشتن ژنرال الخالدي متهم مي‌کنند و مي‌گويند اين اقدام بخشي از تلاش شورشيان براي هدف قرار دادن چهره‌هاي بلندپايه و دانشمندان سوريه است.
برچسب ها: ارتش سوریه ، حلب ، ترور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار