وکلاي مدافع رادوان کاراجيج سرکرده سياسي سابق صرب هاي بوسني دوشنبه خواستار تبرئه موکل خود در دادگاه بين المللي رسيدگي به جنايات جنگي در يوگسلاوي شدند

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ اين وكلا اطمينان دادند نسل کشي در بوسني در سال1992 اتفاق نيفتاده است.

پيتر رابينسون مشاور حقوقي رادوان کاراجيج در جلسه عمومي دادگاه بين المللي رسيدگي به جنايات جنگي در يوگسلاوي سابق در لاهه اعلام کرد:« دکتر کاراجيج  تبرئه شدن از اتهامات رديف يک تا 11 يا مجموع اتهاماتي را که وي بايد پاسخگوي آن باشد، درخواست مي کند».

براساس آنچه مقررات دادگاه به کاراجيج امکان مي دهد ، وي از قضات خواسته است تا پس از ارائه مدارک و دلايل دادستان که 25 مي پايان مي يابد، تبرئه شود.

قضات درباره اين درخواست پيش از آغاز ارائه دلايل و مدارک وکلاي مدافع که براي شانزده اکتبر پيش بيني شده است ، اعلام نظر خواهند کرد.

رابينسون با اشاره به يکي از اتهاماتي که کاراجيج قرار است به آن پاسخ دهد افزود:« نسل کشي در شهرهاي بوسني در سال 1992 وجود نداشته است . بنابر اين دادگاه به هيچ وجه نمي تواند نتيجه گيري کند ، کاراجيج درباره نسل کشي مجرم است.»

رادوان کاراجيج 66 ساله که به نسل کشي، جنايات عليه بشريت و جنايات جنگي در طول جنگ بوسني متهم شده، قرار است به ويژه به دو اتهام اصلي مربوط به نسل کشي پاسخ دهد.

در طول جنگ بوسني بيش از صد هزار تن کشته و 2 ميليون و 200 هزار تن بين سال هاي 1992 تا 1995 آواره شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار