نخست وزير ترکيه: در برابر ظلم به غزه سکوت نمی کنيم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه الاقصی؛ این شبکه در خبری فوری گزارش داد: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه اعلام کرد در برابر ظلم به غزه سکوت نمی کند. 

اردوغان افزود: ملت ترکیه نمی تواند درها را به روی خود ببندد و به مسائل خارجی اعتنا نکند و نمی‌تواند به غزه که سرزمین شهدا و ستم‌دیدگان است و ارتش اسرائیل هر روز آن را گلوله باران می‌کند، پشت کند . نمی‌توان به مسائل سوریه و مصر و عراق بی اعتنایی  کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد اردوغان در میان جمع زیادی از طرفدارانش در شهر طوقاط در چارچوب تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت : نمی‌توان در قبال مسئله فلسطین که افراد بی دفاع و بی‌گناه کشته می شود بی‌طرف ماند.

وی از اظهارات دو رقیب خود از حزب خلق جمهوریت و جنبش قومیتی که گفته‌اند ترکیه باید در مسئله فلسطین بی طرف باشد انتقاد کرد.
وی تصریح کرد:نیاکان ما راهها را پیمودند و به یمن و تونس رفتند، آنها (مخالفان) ‌اکنون از من می‌خواهند به مسائل مناطق مجاور بی تفاوت باشم از من می‌خواهند چشمان خود را به روی آنچه در غزه و مصر و سوریه رخ می‌دهد ببندم . من خطاب به حزب‌های جنبش قومیتی و خلق جمهوریت می‌گویم نامزدتان را بردارید و کنار بشار اسد بروید.

اردوغان گفت نامزد 77 میلیون شهروندی است که بین آنها در این خصوص تفرقه وجود ندارد. وی از هواداران احزاب مخالف نیز خواست به وی رأی دهند.

اردوغان گفت :من نامزد همه ملت هستم از همه شما می‌خواهم به من رأی بدهید.

دهم اوت آینده زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه است که برای نخستین بار رئیس جمهور با رأی مستقیم ملت انتخاب می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار