انفجار در کارخانه اسلحه‌سازی لهستان

در پی انفجار در یک کارخانه اسلحه‌سازی در جنوب شرقی لهستان یک کارگر جان باخت.

انفجاری در کارخانه اسلحه مِسکو (Mesko) در شهر اسکارزیسکو-کامیانا در جنوب شرقی لهستان در ۱۰ ژوئن باعث وقوع آتش سوزی و کشته شدن یک کارگر ۵۹ ساله شد.

به گزارش کی یف ایندیپندنت، مقامات محلی گفتند که یکی دیگر از کارمندان پس از استنشاق دود در بیمارستان بستری شد، اما جان سالم به در برده است.

الزبیتا سرنیوسکا، رئیس کارخانه به شبکه محلی RMF ۲۴ گفت: «انفجار در مرکز سوخت موشک رخ داد؛ محلی که چند سال پیش به بهره برداری رسیده بود.»

نیرو‌های خدماتی این شرکت آتش را مهار کردند و علل حادثه در حال حاضر در دست بررسی است. این اولین حادثه‌ای نیست که در کارخانه مِسکو رخ می‌دهد. در سپتامبر ۲۰۲۱، یک انفجار باعث مرگ یک زن ۴۱ ساله شد.

در حادثه دیگری، یک زن ۴۸ ساله در جریان انفجاری در آوریل ۲۰۲۱ به شدت مجروح شد که بعداً به دلیل جراحات وارده جان باخت.

کارخانه مِسکو که متعلق به شرکت دولتی Polska Grupa Zbrojeniowa SA است، محصولات دفاعی مختلفی از جمله سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل Grom و Piorun (MANPADS)، موشک‌های ضد تانک Spike-LR و مهمات سلاح‌های کوچک تولید می‌کند.

لهستان حمایت نظامی گسترده‌ای از اوکراین داشته است که منجر به افزایش فعالیت قابل توجه کارخانه‌های اسلحه سازی محلی شده است. کارخانه مِسکو در سال ۲۰۲۲ قراردادی را برای تامین مهمات با کالیبر‌های مختلف با اوکراین امضا کرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار